המלצות לניהול מערך ההתנדבות בצח"י / ביישוב

ניהול ההתנדבות ביישוב אפקטיבי וחיוני בהתמודדות עם אירועי שגרה וחירום.

הצ'יק ליסט המצורף יעזור לכם בהתווית סדר הפעולות המומלץ כאשר עוסקים בניהול התנדבות בחירום.
חשוב לזכור שיש עלינו ועליכם אחריות גדולה כאשר שולחים מתנדב.ת למשימה – החל משלב התיאום בין מתנדב למשימה, תפעול השוטף ועד לסיכום והפקת הלקחים.

להלן סדר הפעולות המומלץ לפני גיוס מתנדבים למשימה בזמן חירום:

  1. הגדרת סוג האירוע – ע"פ אופי האירוע נתאים את המתנדב.ת המתאים.
  2. הגדרת איש קשר/בעל תפקיד שנמצא  בחמ"ל היישוב אל מול המתנדב.ת - 

בעל תפקיד זה אחראי על :

  • איסוף צרכים מהשטח
  • תיעוד
  • פניה לגורמים שונים לגישור על הפערים שעולים. 
  1. שימוש בעזרים:
  • יומן משימות
  • טבלה לקליטת מתנדבים לצורך ביטוח

כיצד מבטחים?

1. הכנת רשימה שמית של כלל המתנדבים {לחץ כאן לטופס דוגמא}

יודגש גם לפעילות חד פעמית מתוכננת יש למלא טופס הפנייה עבור כל מתנדב ומילוי בטבלה. 

2. יש להעביר לרכזת ההתנדבות את הטבלה לצורך תיעוד וביטוח. 

להסבר באתר המועצה על ביטוח מתנדבים - לחץ כאן 

עבור טופס הפנייה לביטוח מתנדבים - לחץ כאן

הנחיות בשעת חירום יכולות להתעדכן ע"פ הנחיות פיקוד העורף והמשרד לשירותים חברתיים.