חבצלות

בעקבות פריחת החבצלות (סתיו)

החבצלות פרח לבן ויפה פורח בעונה זו במקבצים יפים במספר מקומות ברחבי המועצה.

שעות אחה"צ הנעימות הן השעות היפות לצפות בחבצלות במלוא פריחתן.

אזור חתירה ועין ירקעם:

את החבצלות ניתן לראות בהליכה קצרה בתוך נחל חתירה לכיוון עין ירקעם עוברים את המעין (שעדין יש בו מים) וממשיכים לעבר מפל חתירה ומעלה פלמ"ח בריכוזי החוליות בציידי הנחל ניתן להבחין בחבצלות הפורחות. הגעה לעין ירקעם דרך ירוחם ומכתש גדול לחניון הליכה קצרה ע"פ סימון ירוק למעין ובהמשך עד למפל חתירה המרשים. באותו מסלול מצדו השני, מכיוון נחל ימין, ניתן לרדת עד למפל הגדול ולאורך כל הדרך ניתן ליהנות מריכוזי פריחה מרשימים.

ההגעה למישור ימין דרך ירוחם והמכתש הגדול ומשם ימינה לכיוון צומת רותם. בצומת רותם פונים לכיוון מעלה העקרבים. כ- 3 ק"מ אחרי הפניה מכביש אורון יש שלט המכוון אתכם ימינה (דרומה) לנחל ימין. מחנים את הרכב ויוצאים בהליכה בערוץ הנחל עצמו שם תפגשו את ראשוני החבצלות ובהמשכו מקבצים גדולים יותר במדרונות החוליים.

אזור ניצנה ונחל לבן:

ניתן למצוא חבצלות בחולות חלוצה בתוך נחל לבן בשביל המסומן באדום (מיועד לרכבים 4x 4 לבעלי ג'יפים ניתן לחלוף על קבוצות של חבצלות לבנות במורדות הדיונות החוליות)- שימו לב – שטח אש כניסה, רק בתאום.

בציר "מצדה" הציר הצבאי המוביל לרוחייבה ומסומן באדום גם הוא מיועד לרכבי 4 x4 יש מצבור יפה ומרשים במרחק לא רב מהכביש. שימו לב – שטח אש כניסה רק בתאום..

אזור מצפה רמון:

במכתש רמון, לאחר שעוברים את חניון בארות ממשיכים ישר לכניסה להר ארדון. עוברים את הכניסה וממשיכים לחניון הלילה של הר ארדון שם, במחצבת החול הישנה ולאורך הדיונה הגדולה, ניתן לראות את החבצלות בפריחתן.

תריחו , תצלמו , תיהנו ותשמרו….