מ"איילים" ל"בארות" דרך ערים קדומות וישובים חדשים

לא לא זאת לא טעות אין הכוונה לאיילים אמיתיים . בנגב אין איילים (יש צבאים ויעלים) איילים זהו שם המקום של כפר הסטודנטים הנמצא בתוך הישוב אשלים ושם לו למטרה ליישב את הנגב.

המסלול מתחיל בישוב אשלים הנמצא 3 דקות (6 ק"מ) נסיעה דרומה על כביש 211 מצומת טללים.

נכנסים לישוב ונהנים מביקור מפתיע בבית גלריה שבאשלים שם שותים תה מתוק ומנצלים את השירותים של מרגלית בגן היפה שבחצרה. טלפון:  08-6579704

אחרי סיבוב קצר בשכונה ההולכת ונבנית ניתן להיכנס לאזור הקרוואנים, שם נמצאת הציונות החדשה של סטודנטים צעירים המפריחים את הנגב.

מאשלים ממשיכים דרומה על כביש 211 ונכנסים לכביש המנדטורי הישן לכיוון שבטה העתיקה. הכביש יורד 2- ק"מ דרומית לאשלים לכיוון מזרח וממשיך לאורך השדות של אשלים עד לבסיס התותחנים.את הבסיס עוקפים בדרך פודרה ממזרח ויורדים לשבטה העתיקה שם, לאחר סיור מקיף בעיר העתיקה השמורה ומשוחזרת (כניסה ללא תשלום).

ניתן להיכנס לדינה ועמי אוח וליהנות מעוגה ביתית או פרות העונה במרפסת המיוחדת שבביתם. לתאם בטלפון: 050-7383802

עמי ודינה שומרים על העיר ומקימים במקום חוות בודדים תיירותית וחקלאית המשחזרת את החקלאות הקדומה.

ממשיכים דרומה על כביש 211 עד לפניה להר קרן, שם פונים צפונה (ימינה למגיעים מצפון) לאחר 2 ק"מ נסיעה יש פניה דרומה לנחל לבן המסומן באדום. השביל מתפתל בנחל בין דיונות וצמחים לרוב. אם תיסעו לאט- לאט תיהנו מהרבה בע"ח החוצים את הציר או מזנקים בבהלה מהצמחייה. בדרך יש דיונות לטיפוס ולהתגלגלות.

בנקודת החיבור לכביש הישן (כביש הגורה) יש קבוצת אשלים ובאר עתיקה ששוקמה ע"י הבריטים לטובת הבדואים באזור זאת נקודה מצוינת להפסקת תה או צהרים. משם 2 אופציות להמשך:

1. לבאר מילכה – ישוב חדש עם הנוף המדהים הנבנה ממש בסמוך על דיונה, 1 ק"מ לכיוון דרום על כביש הגורה.

2. להתקדם לכיוון כביש גבול למאגר נחל לבן, 3 ק"מ צפונה ולהתחבר לכביש הגבול. ניתן גם להגיע דרך הנחל לכביש המערכת. פשוט המשיכו ישר בואדי.

המסלול מסומן במפת סימון שבילים מס 16 .

ישובים בדרך: אשלים, באר מילכה ישוב קהילתי חדש, קדש ברנע , כמהין, עזוז.

מידע נוסף

מומלץ להשאיר זמן לביקור בישובים קדש ברנע שם לטעום דבש מפתיע אצל אדוארדו בטלפון: 052-3927085

או לטעום עגבניות שרי מיובשות ומרינדות מפתיעות אצל חמי צמח בקסם המדבר טלפון: 052-2756225

למחפשים ארוחה רצינית וטובה ניתן לסעוד בעזוז בחאן המדברי של עופר לארוחה בדואית טלפון: 08-6555788